onsdag 18 januari 2012

Gemensamt filtprojekt.



Jag är med i en stor, härlig virkgrupp på Facebook, där vi är över 500 medlemmar.
De allra flesta bor i Norden, men där finns även utflyttade tjejer som bor utspridda
lite här och var. I denna grupp finns massor av skaparglädje, kamratskap och värme.
När så en av medlemmarna råkade ut för en bilolycka och blev svårt skadad, så blev
hela gruppen involverad, och det skickades hälsningar och styrkekramar från när och fjärran.
Som det virkande gäng vi är, dröjde det inte länge förrän idén om en omtankefilt var född.
Någon kom upp med idén, en annan tjej erbjöd sej att virka ihop alla rutorna, riktlinjerna i projektet lades in i ett dokument och uppropet gick ut; Mormorsrutorna skulle virkas i bomullsgarn, gå i blå nyanser, men även vitt gick bra, färdigt mått 15 x 15 cm, virkas
med 3,5 mm's virknål och skulle avslutas med ett varv fasta maskor. Våra brev skulle
helst vara vår "ihopvirkerska" tillhanda inom en vecka.

Gilla-knappen är bra, men den har ett fel....man kan bara trycka en enda gång! ;-)

 Alltså,ingen tid att förlora!
Dök direkt ner i mina garngömmor på jakt efter blått, ganska tjockt bomullsgarn,
......hm....blått, blått, blått var har det gömt sej?? Kom upp efter en stunds letande
med en skvätt av Marks&Kattens eco-bomull i ljusblått, vitt Drops Paris och ett
nystan mörkblått Cotton 8/4 från Stoff och Stil. Vilken blandning av kvalisorter!!
Nåja, det sistnämnda fick virkas med dubbel tråd, så löste det sej.

Så här blev mitt bidrag till "Omtankefilten":




Till Anna, med en önskan om en snar och god bättring!

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


När jag sen ett par dagar senare fick läsa att inte mindre än 63 (!!)
alltså SEXTIOTRE stycken flickor, tjejer, damer, kvinnor satt och
virkade på en ruta till våran "Omtankefilt" blev jag helt förbluffad!
Tänk så mycket värme, kärlek och omtanke det ändå finns!!

 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥





Så här blev det färdiga resultatet!



♥ ♥ ♥ ♥ ♥



Tack för din tid!
AlliEls.
 ♥

8 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med detta engagemang hos alla!
    Själv har jag virkat en blå och vit!
    Kramar
    //Hemlisen
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Hemlisen! :-)
      Jaa,visst är det helt fantastiskt!!
      Så det säger du, en blå och vit, hm.....
      då är det ju bara en sisådär 70-80 stycken
      kvar att gissa på! ;-) Hihi,det här blir inte lätt....men sååå kul!!
      Kramar

      Radera
  2. Hihi... en liten utmaning ska det ju vara.. hihi
    Jag tycker detta är såååå roligt.
    Jag har barn och bor lite mer söderut än mitten av Sverige.
    Mer kommer snart.
    Kram
    //Hemlisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Hemlisen!
      Aha, då kan man ju stryka några namn på listan i alla fall.....men det återstår rejält många!!
      Ser fram emot nästa ledtråd! :-)
      Kram!

      Radera
  3. vad tjusigt :) den blev ju jätte bra..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Erica! :-)
      Känns fantastiskt att få vara en del av ett så stort projekt!!

      Radera
  4. Hej hej
    Nu tassar jag här igen, precis som mina fyrbenta vänner här hemma. Jag kan också avslöja att jag har klurat ut vilken min hemlis är.
    Kram på dig och hoppas du har haft en trevlig helg!
    //Hemlisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan "Hemlisen"!
      Jaså minsann, du har fyrbenta vänner du....
      hm,får väl ta ett kontrollvarv och se vad jag kan luska ut! :-)
      Ha en fortsatt skön söndag,kram!

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)