lördag 8 juni 2013

Marumssjal till Mors Dag.

 
 
  
 
 

 
 
 
 
Den här sjalen var jättekul att göra, så det kommer säkert att bli fler! 
Marumssjalens spetskant är virkad, medan själva plattan är stickad.
Mönstret hittar du här. Gjorde mammas Mors Dags-present i Elise,
färgnr 69002. Det består av 55% bomull och 45% akryl, och det är
ett helt underbart garn att både jobba i, och att ha mot huden. Använde
4 mm's virknål och stickor. Efter att den virkade kanten var klar, så
virkade jag ett varv stolpar längs med kanten, som jag sedan plockade
upp maskorna i. Testade ett för mej nytt sätt att dölja de hål som blir,
när man vänder, här hittar du en bra film som visar hur jag gjorde.
 
 
 
 
 




♥   

 
 
Här finns en Marumssjal till och här finns ytterligare en!
 
 
....och här kan du le, skratta och nicka!! :-D
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.

2 kommentarer:

  1. Hamnade genast på min "att göra-lista". Så fiiiin! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad kul att jag kunde smitta dej! ;-)
    Håller på med min tredje nu!
    Tack o kram!

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)