tisdag 31 december 2013

Karusell(i)halsduk.

 
 
 

 
Då var årets absolut sista halsduk klar! :-)
 
Den är gjord i Karuselli från Novita, ett helt underbart garn att jobba i! 
Färgerna heter "Tranbär", färgnr 560, och "Sot", färgnr 849. Använde
en 7 mm's virknål, så rutorna blev ganska stora, 27 x 27 cm. Till denna
halsduken har jag använt 7 rutor. Inspirationen till blommorna fick
jag från mina tre blomstersjalar, som du kan kika på här, här och här
Om du vill läsa mer om garnet, så hittar du det här. Även på denna 
har jag valt att avsluta med att virka ett varv fasta maskor, men från
vänster till höger, så kallad kräftgång.
 
 
 

 
 
 
Ett gott slut på detta året, och ett riktigt gott nytt år!
 
 
 
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)