onsdag 26 februari 2014

Virkade dopskor.

 
 
 


 
Dessa små söta dopskorna gjorde jag till en väldigt speciell liten
Prinsessa. Mönstret, som har rejält många år på nacken, hittade
jag till slut nedklottrat i en av mina gamla dagböcker. Det var dock
högst bristfälligt, hade inte ens skrivit vad jag använt för garn eller
virknål, så det blev till att prova sej fram. Det vinnande konceptet
blev till slut dubbelt Tildagarn och virknål 4 mm. Då blev skon lite
drygt 9 cm lång och knappt 5 cm bred. Om det är någon som skulle
vilja ha mönstret, så tjoa till, så får jag fixa till det lite, så det blir
begripligt för fler än mej! ;-)
 
 

 
 
Om du skulle vilja kika på dopklänningen, så hittar du den här.
 
 
  
 
Tack för din tid!
AlliEls.
 


2 kommentarer:

  1. Jättefina skor! Om du har ett mönster vill jag gärna ta del av det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, det är ju ett tag sen, men då ska jag försöka att komma ihåg hur jag gjorde, och lägga in mönstret!

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)