tisdag 1 december 2015

Stickad poncho i korgmönster.




Igår när jag upptäckte att det äntligen hade
kommit ett nytt avsnitt av Stickpodden, blev
jag så glad!! :-D Visst är det ett fullt legitimt
skäl i att strunta i stormen Gorm-röran, och
sätta sej att sticka en stund istället?? ;-)

Tog genast fram min stickning, satte mej tillrätta i
fåtöljen och gjorde klar denna lilla ponchon, medan
jag lyssnade på det efterlängtade 50:e avsnittet. Den
är gjord i dubbelt Carolinagarn, färgnr 806, med 8
mm's stickor. Den består av två lika stora rektanglar,
stickade i s.k. korgmönster. Antalet maskor är delbart
med 5, så den går att göra i vilken storlek man vill.



Nu ska jag snart lägga upp till ännu en poncho,
denna gången i Bravo tweed....måste bara invänta en
lite kortare sticka, som är på väg till mej från Stäket.


♥ ♥ 


Tack för din tid!
AlliEls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)