fredag 2 september 2011

En ledig fredag....

Vaknade upp till en solig, härligt ledig fredag. Idag skulle jag sitta på balkongen
och umgås med mina garner, och bara njuta av min dag!
Steg upp, glad i hågen, ända tills jag fick syn på min almanacka..... där stod klart
och tydligt "Tandl".  Åhnej!! Hur är det möjligt att en så'n riktigt ful kombination
av bokstäver, tvunget skulle inträffa just idag?! Usch o fy.... :-(
Tanken gick till barndomens lockande med en glass efter tandläkarbesöket, om man
bara gick dit utan att protestera..... Hm,ingen dum idé! Så jag lovade mej själv att få
köpa ett garnnystan efteråt, kanske till det där julprojektet.... :-)
 

Här är påsen jag kom hem med....ganska stor, för att bara rymma ett enda nystan,eller? ;-)


Här är garnet jag tänkte köpa.....


.....och här är resten, som "råkade" följa med hem! :-)


Det blev visst några extra oxå.....visst är de härliga?


Vad jag ska göra av det? Har faktiskt ingen aning, var liksom bara tvungen att ha
det med mej hem..... kan ju ha det att klappa på, bara för att de är så fina :-)
Okej,okej, det är väl bara att erkänna.... Hej, jag heter Alli och jag är en garnoholic....  

Ha nu en riktigt trevlig helg! ;-)

Tack för din tid!
AlliEls.



2 kommentarer:

  1. Vilka härliga garner du hittade =) Jag hade ingen aning om att Panduro hade garn.... man lär så länge man lever =))

    SvaraRadera
  2. Hejsan Majsan! Vet inte hur det är på andra ställen, men detta är en kombinerad garn- och pysselaffär. Handlar det mesta där, vill ju gärna ha den kvar!
    Ja, visst är det härliga färger! Det plommonmelerade verkar vilja bli en bolero, bilder kommer, när den är klar.

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)