torsdag 12 september 2013

Grytunderlägg av jeanstyg.

 
 
 
 
 
 
 
Materialet till detta grytunderlägget hade jag mycket av....i papperskorgen!
Några avklippta jeansuppläggningar och ett par riktigt långa från kjolar,
räckte för att underlägget skulle bli lagom stort, ca 17 cm i diameter.
 
 
 
 
 
Strök på lim och rullade ihop ganska hårt, fäste med knappnålar tills
klistret hade torkat. Fortsatte sen med nästa varv, och nästa....ett tag
tyckte jag att det aldrig blev klart...men så till slut så var jag nöjd! :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 Tack för din tid!
AlliEls.


6 kommentarer:

  1. Önskar jag hade tålamodet att sy! Jättefint! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carina! :-)
      Den här behöver du inte sy en enda
      söm på, bara klippa och klistra!
      Kram! ♥

      Radera
  2. Vad smart! Jag syr en del av jeanstyg från trasiga jeans, och brukar skära/klippa bort sömmar och fållar. Jag har tyckt att det har känts lite dumt att slänga så mycket, men har inte vetat vad jag skulle göra av det. Så den här idén ska jag spara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det härligt att återbruka gamla jeans! :-)
      Har många idéer på lut, det är bara tiden
      som inte räcker till!

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)