lördag 21 september 2013

Musikhjälpens filt.

 
 


 
Jag bara älskar färgerna i detta garnet ....men ingen kan ju njuta
av dem längst ner på botten av min garnkista, inte ens jag själv. Det
är resterna efter ett par tossor jag gjorde för länge sedan, och två par
raggsockor nyligen..... och nog måste det väl vara fler än jag, som har
restgarner som ligger och skräpar, till ingen nytta, eller hur?? Dessa
rutorna ska skickas iväg, och så småningom ingå i en filt, som ska
auktioneras ut på Musikhjälpen 2013.
 

 
 
Här hittar du evenemanget och adressen dit man kan skicka sitt bidrag!
 
 
Om någon nu undrar hur mina rutor är gjorda, så ska jag berätta det:
Lägg upp 25 maskor med dubbla stickor. Börja varvet
med 1 rät maska, fortsätt med 1 avig, därefter varannan rät,
varannan avig, det blir automatiskt 1 rät maska , som avslutar
varvet, när man lägger upp ojämnt antal maskor. Nästa varv börjar
du med 1 rät, sen varannan avig (ovanför en rät), så det blir
mosstickning. Vik rutan diagonalt, så ser du när den är kvadratisk,
avmaska. Jag har lämnat kvar en lång garnände på rutorna,
som Johan kan använda, när han ska sy i rutorna i filten.


 


 Nu är den klar, och den är heeelt fantastiskt fin!!!




Jag har hittat mina tre bidragsrutor, ser du dem? :-)

 
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)